Universitatea din Piteşti intenţionează să introducă un sistem electronic integrat al informaţiei. Această aplicaţie ar facilita modalitatea de comunicare între aplicanţii la admitere şi universitate, între studenţi şi cadre didactice, între student şi secretariate sau birourile administrative.
Astfel, înscrierile aplicanţilor se vor putea face online, activităţile secretariatelor ar fi simplificate, fluxul informaţional reducând timpii de lucru.
Cadrele didactice vor putea interacţiona cu studentul online, el putând accesa materiale de studiu, informaţii privind activităţile didactice, anunţuri de ultimă oră. De asemenea, cataloagele se vor putea completa online, putând fi vizualizate şi de la secretariat.
Studentul, după autentificare într-o arie destinată informării sale, are posibilitatea accesării temelor, a testelor, a materialelor, diferitelor comunicări, accesarea orarului, a catalogului de note, a rapoartelor de restanţe, a situaţiei taxelor şi plata acestora online.
Beneficiile acestei aplicaţii se îndreaptă spre o comunicare mai fluidă între aplicanţi şi instituţie, între studenţi şi cadre didactice, între structurile administrative ale universităţii.Totodată, această aplicaţie facilitează reducerea cheltuielilor cu materialele consumabile, deci reducerea unor costuri, reducerea timpilor de lucrucru sau erorilor în prelucrarea datelor.
15 Mai 2015 – ZIUA STUDENTULUI INTERNAŢIONAL
Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei – Compartimentul de Studenţi Internaţionali din cadrul Universităţii din Piteşti organizează a III-a ediţie a festivităţii ,, ZIUA STUDENTULUI INTERNAŢIONAL’’.
La acest eveniment sunt aşteptaţi ambasadori ai ţărilor din care studenţii internaţionali provin sau cu care Universitatea din Piteşti are relaţii de colaborare, reprezentanţi ai Ministerului Edicaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, ai Ministerului de Afaceri Externe, ai administraţiei publice locale şi ai mediului de afaceri.
În cadrul acestui eveniment vor fi activităţi susţinute de studenţii internaţionali din Iordania, Palestine, Albania, Siria, Maroc, Mongolia, China, Vietnam, Franţa, Irak, Djibouti, Etiopia, Guineea, India, Insulele Gomore, Congo şi Moldova.
Alături de studenţii internaţionali, în cadrul programului artistic vor fi şi dansuri populare româneşti, susţinute de ansamblul Doina Argeşului.
Evenimentul se va desfăşura în date de 15 Mai 2015, ora 11, în incinta Teatrului Al. DAVILLA din Piteşti.
11.02.2015- WORKSHOP “ORIENTAREA ÎN CARIERĂ”
În cadrul acţiunilor de promovare a ofertei educaţionale pentru anul universitar 2015/2016, Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport a organizat, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Argeş, în data de 11.02.2015, workshopul “Orientarea în carieră”.
La manifestare a participat Inspectorul de specialitate, prof. Alin VLAD, profesorii de educaţie fizică din toate liceele municipiului Piteşti, directori de instituţii de învăţământ, conducerea facultăţii, cadre didactice universitare.
Activităţile workshopului s-au desfăţurat într-o admosferă academică în care s-au identificat posibilităţile de colaboarea între Facultate şi cadrele didactice din învîţământul preuniversitar pe multiple planuri:
- organizarea şi desfăşurarea activităţilor sportive ale elevilor;
- organizarea unor activităţi specifice pentru elevi în săptămâna “Şcoala altfel”, coroborate iniţiativa “Porţi deschise” a Universităţii din Piteşti;
- posibilitatea de diseminare a activităţilor de cercetare ştiinţifică a cadrelor didactice în cadrul Conferinţei internaţionale, organizată anual de Facultate;
- realizarea unor activităţi metodice în parteneriat, în cadrul cercurilor pedagogice, a lecţiilor demonstrative, etc;
Facultatea a propus iniţierea unei “Şcoli de Vară” pentru pregătirea cadrelor
didactice în vederea susţinerii concursurilor de titularizare, definitivare, gradul didactic II şi I, în care lectori să se cnstituie în echipe mixte: cadre didactice universitare, pentru aspectele teoretice şi mentori ai ISJ Argeş pentru cele practico- metodice.
Cadrele didactice prezente la această manifestare au primit materiale
promoţionale pentru promovarea ofertei educaţionale pentru noul an universitar: pliantul general de admitere pentru toate programele gestionate de Facultate pe cele tri cicluri de învăţământ universitar (licenţă, master, doctorat) pentru elevi şi profesori, pliantul examenului admitere la programele de licenţă, legitimaţii de viitori studenţi pentru elevii care îşi manifestă opţiunea de a studia în Universitatea din Piteşti, etc.
14 MARTIE 2015- CONCURS JUDEŢEAN ,,CUNOAŞTEREA INOVĂRII SAU INOVAREA CUNOAŞTERII’’
Sâmbătă, 14 martie 2015, în cadrul Facultăţii de Electronică, Comunicaţii şi Calculatoare se va desfăşura Concursul judeţean ,,CUNOAŞTEREA INOVĂRII SAU INOVAREA CUNOAŞTERII’’.
La această sesiune vor participa elevi de la liceele judeţului Argeş şi Palatul Copiilor din Piteşti, cât şi reprezentanţi al Camerei de Comerţ şi Industrie Argeş, Centrul de Electronică Tehnologică şi Tehnici de Interconectare şi Asociaţia pentru Promovarea Tehnologiei Electronice.
30 Martie 2015 – Targ de joburi si internshipuri.
Parteneri: Camera de Comert si Industrie- Arges, AOA. si AJOFM
CENTRU DE REUSITA UNIVERSITARA LA UNIVERSITATEA DIN PITESTI
Agentia Universitara a Francofoniei – AUF a finantat crearea a 25 de centre de reustita universitara – CRU in universitati din 10 tari, dintre care 9 în România.
Prin Biroul Europa centrala si orientala-BECO, cu sediul la Bucuresti, AUF a finantat crearea celui de al 10-lea Centru de Reusita Universitara la Universitatea din Pitesti.
Misiunea CRU este de a pune la dispozitia cadrelor didactice un spatiu de formare continua dotat cu mijloace moderne si acces la baze didactice, ce permite schimburi în reteaua CRU. Pentru studenti, CRU constituie un loc de acces liber la resurse lingvistice (carti, reviste, baze de documentare, filme, dvd-uri etc) , un spatiu de auto –formare, dar si de schimburi cu corespondentii din reteaua CRU.
Prin finantarea acordata, AUF a dotat o sala Senatului din Rectorat cu echipament pentru videoconferinta si un laborator lingvistic de la Facultatea de Litere.cu echipamente moderne si mijloace didactice.
CRU al Universitatii din Pitesti va fi un spatiu de devoltarea a colaborarii francophone prin relatiile existente si stabilirea de noi colaborari.
REAMENAJAREA BAZEI SPORTIVE DIN AER LIBER
Construcţia Sălii Polivalente a reprezentat un vis împlinit (2011), bază materială cu care ne mândrim şi pe care sau desfăşurat competiţii internaţionale.
Începând cu anul universitar 2014/2015 conducerea Universităţii a demarat reamenajarea bazei sportive de care va beneficia întreaga comunitate academică. Suntem în faza în care s-a realizat proiectul tehnic, s-au obţinut toate avizele necesare construcţiilor specifice, s-au atras fonduri de la MECS şi s-a demarat acţiunea de licitaţie pentru execuţie.
Considerăm că sunt întrunite toate condiţiile (tehnice, financiare, administrative) pentru ca la finalul lunii martie, când permite şi starea vremii să înceapă lucrările şi anul universitar 2015/2016 să fie deschis cu tăierea panglicii inaugurare la baza sportivă din aer liber, ceea ce ar însemna realizarea unui obiectiv important din strategiile manageriale ale Rectorului şi Decanului Facultăţii.
SPRIJIN PENTRU DEZVOLTAREA CAPITALULUI UMAN CU ÎNALTĂ CALIFICARE PRIN FORMARE DOCTORALA SI POST DOCTORALA
In perioada mai 2014 – octombrie 2015, Universitatea din Pitesti implementeaza proiectul POSDRU/159/1.5/S/138963 ”PERFORMANTA SUSTENABILA IN CERCETAREA DOCTORALA SI POST DOCTORALA – PERFORM ”, proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Axa Prioritară 1 „Educaţia şi formarea în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”Domeniul Major de Intervenţie 1.5 „Programe doctorale şi post-doctorale în sprijinul cercetării”.
Parteneriatul proiectului este format din : Universitatea „Dunărea de Jos” din Galati, Universitatea POLITEHNICA Bucureşti, Universitatea din Piteşti, Universitatea „Ovidius” din Constanţa, Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava.
Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea capitalului uman cu înaltă calificare la nivel doctoral şi postdoctoral prin asigurarea susţinerii financiare şi de formare a abilităţilor şi competenţelor necesare pe o piaţă modernă a muncii în care ştiinţa şi tehnologia au o contribuţie sporită la dezvoltarea societăţii. Activităţile principale ale proiectului sunt : elaborarea şi implementarea de tehnologii, activităţi şi acţiuni inovatoare în cadrul programelor doctorale şi post-doctorale; diversificarea formelor de pregătire pentru doctoranzi şi cercetători prin module multidisciplinare şi metodologice; acordarea de sprijin financiar doctoranzilor şi cercetătorilor din grupul ţintă, pe durata proiectului, prin burse lunare şi, în baza unor criterii de selecţie, pentru participarea la manifestări ştiinţifice naţionale şi internaţionale; crearea şi dezvoltarea de reţele şi parteneriate, acţiuni de cooperare cu structuri de cercetare şi instituţii reprezentative din mediul economico-social, organizarea de schimburi de experienţă şi bune practici pentru o bună orientare pe piaţa muncii a grupului ţintă si dezvoltarea parteneriatului iniţiat prin proiect, elaborarea de proceduri de colaborare, organizarea de seminarii şi / sau teleconferinţe, transfer de informaţii legate de programele doctorale şi postdoctorale, organizarea de workshopuri comune de monitorizare. Din grupul tinta al proiectului fac parte doctoranzi si cercetatori aflati in stagiu post doctoral, din domeniile: biologie, filologie, educatie fizica si sport, matematica, stiinte ingineresti. Acestia beneficiaza de sprijin financiar prin burse doctorale de 1800 lei/luna si burse post doctorale de 3700 lei/luna, stagii in tara si în strainatate, finatare pentru participare la manifestari stiintifice si pentru publicarea rezultatelor cercetarii. In perioada mai 2014 – februarie 2015 membrii grupului tinta au sustinut public 7 teze de doctorat si numeroase proiecte si rapoarte de cercetare doctorale, au realizat stagii de cercetare si documentare in tara si in strainatate. Au fost diseminate rezultatele cercetarii prin publicarea articole in reviste cotate ISI si lucrari prezentate la manifestari stiintifice de prestigiu, din tara si din strainatate, 9 seminarii stiintifice de prezentare si 25 module de formare.
20 de ani de colaborare franco- romana
Master in limba franceza cu diploma dubla la Facultatea de Mecanica si Tehnologie a Universitatii din Pitesti
Cu finantarea Ambasadei Frantei la Bucuresti, în anul universitar 1994-1995 a inceput colaborarea cu 6 universitati si “grandes écoles” franceze pentru realizarea formatiei de studii aprofundate “Science et technologie des matériaux-STM”. Pentru pregatirea teoretica si practica, de cercetare stiintifica, a studentilor s-a inceput colaborarea cu personalitati de prestigiu international de la Institutul National Politehnic din Toulouse, Scoala Centrala Paris, Institutul National de Stiinte Aplicate din Lyon, Institutul National Politehnic din Lorena, Universitatea din Metz , Scoala Nationala de Ingineri din Tarbes. Colaborarea a fost extinsa cu noi parteneri: Institutul de Stiinta Materialelor de la Universitatea Autonoma din Barcelona, Universitatea Blaise Pascal din Clermont Ferrand, Laboratorul European PROMES –Four solaoire si cu alte institutii.
Formatia a devenit peste ani master cu predare integrala în limba franceza si cu oferte deosebite de stagii de cercetare in Europa. Din 2004 absolventii masterului STM pot obtine, dupa 3 semestre de studii, diploma de master de cercetare a Institutul National Politehnic din Toulouse si diploma de master interdisciplinar a Universitatii din Pitesti.
Asa cum era normal, colaborarea a dus la dezvoltarea colaborarilor doctorale, adesea realizate in cotutela si cu diploma dubla.
Absolventii ei sunt astazi cadre didactice la Universitatea din Pitesti, Universitatea Politehnica Bucuresti si la alte universitati din tara si din strainatate, cercetatori stiintifici in institute de cercetare de prestigiu din tara si din lume, cadre cu inalta pregatire in întreprinderi.