Subiectul autostrăzii Pitești-Sibiu are semnificații mult mai profunde, de natură economică, decât aceea de a fi lăsați pe dinafară într-un joc al orgoliilor. După ce am exersat deja, ca județ, pierderea altui brand de succes-Uzina ARO, evenimentele par să ducă, încet dar sigur, și în cazul Dacia, în același loc. Potrivit vicepreședintelui Consiliului de Administrație al Dacia, Constantin Stroe, întârzierea unui astfel de proiecte, chiar și în varianta de drum expres, n-ar face decât să ducă la apariția unei scăderi a încărcării Uzinei Dacia de la Mioveni:
„Sunt n localități [n.r. pe ruta actuală Sibiu – Pitești] unde ești obligat să mergi cu 50/h. Sunt blocaje. Zona este peste Dealul Negru, configurația drumului nu îți dă voie să mergi cu o viteză mai mare de 25-30/h, pante, curbe, serpentine. Dacă acest drum, fie el și expres, va fi întârziat la calendele grecului, să nu ne surprindă că, încet dar sigur, o parte din încărcarea uzinei de la Pitești va începe să coboare”, a avertizat vicepreședintele Dacia, Constantin Stroe, în cadrul unei emisiuni tv. Avertismentul acestuia vine după ce, cu câteva zile înainte, directorul general al companiei afirma că unele proiecte ale grupului ar putea fi alocate în viitor uzinei din Turcia și nu celei din Romania, din cauza problemelor de competitivitate din țara noastră.