Primii 25 de metri din primul tunel forat pe o autostradă românească
Constructorul austriac PORR a demarat deja primele foraje și lucrări la primul tunel forat de pe o autostradă din România, unul dintre cele mai lungi tuneluri din cadrul autostrăzii Sibiu – Pitești.
PORR lucrează deja de la începutul anului pe Secțiunea 4 a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești
„Deși scurt, doar 9,861 kilometri, lotul conține primul tunel veritabil intrat în execuție pe o autostradă din România. În apropiere de Sibiu, tot pe A1, cele câteva sute de metri ale „tunelului” Săcel sunt cut&cover, adică avem mai mult un debleu (deal tăiat) cu acoperiș.
În schimb, cel forat prin dealul Momaia în apropiere de Curtea de Argeș va avea aproximativ 1,3 kilometri și se execută cu tehnologie NATM de o echipă internațională de profesioniști care lucrează 24/24, în schimburi”, scrie Asociația Pro Infrastructura care publică și un video din dronă cu tunelul în lucru și parte din tronson.
A1 Sibiu – Pitești Autostrada Sibiu – Pitești ar urma să aibă o lungime de peste 122 de km și este împărțită în 5 secțiuni, și va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean. Pe A1 Sibiu – Pitești s-a deschis traficul în decembrie 2022 pe Secțiunea 1 (13,17km de la Sibiu la Boița – constructor Porr). În prezent se lucrează pe Secțiunea 5, pe cei 30 de km de la Pitești la Curtea de Argeș (constructor Astaldi). Aici constructorul a ajuns la un avans fizic de peste 40%.