Piața auto din România scade alarmant
Înmatriculările de autoturisme din România au înregistrat un nou declin în septembrie, după ce luna anterioară marcase un nivel foarte mare de scăderi ale vânzărilor. Și vehiculele comerciale înregistrează scăderi importante.
România a înmatriculat în luna septembrie 8.975 de autoturisme, unul dintre cele mai reduse niveluri din ultimii trei ani, scăderea raportată la luna similară din 2023 fiind de 14,89%. Pe segmentul de vehicule comerciale, volumul a fost de numai 943 unități, ceea ce corespunde unei scăderi de 23,95%, una dintre cele mai accentuate din ultimii ani. În total, piața de vehicule noi a înregistrat un volum de 13.640 unități, scăderea totală fiind de 10,23%.
Cea mai vândută marcă auto din România, Dacia, a înregistrat un volum de 2129 unități, ceea ce reprezintă o nouă scădere, de 33,4%, una dintre cele mai mari din piață care îi aduce, inevitabil, și o scădere a cotei de piață la 23%, un nivel pe care nu l-a mai înregistrat de foarte multă vreme. Pe locul al doilea s-a situat Hyundai, care a depășit Toyota în poziția de cea mai vândută marcă de import, cu 846 unități vândute și o creștere foarte mare, de 54%, cu aproape 10% cotă de piață, în timp ce marca japoneză a înmatriculat 821 autoturisme (creștere 4,9%, cotă 9,1%). Skoda și Renault au avut scăderi apropiate ca procent, peste 31%, cu un volum mai mare pentru cehi (626 unități). De asemenea, Ford, VW și BMW au raportat minusuri în volumele înmatriculate în septembrie.