După cum era de așteptat, politicienii români au folosit cu succes proiectul autostrăzii Pitești-Sibiu pe post de gumă pentru ochii electoratului avid de proiecte care să-l aducă în secolul al XXI-lea. Din păcate, acesta nu apare și în Masterplanul General de Transport prezentat de Guvernul României Comisiei Europene, Mai mult, acesta propune o autostradă Ploieşti-Braşov-Sibiu, de unde viitoarea şosea de viteză ar urma să se lege cu autostrada A1, aflată acum în construcţie, pe traseul Sibiu-Deva-Lugoj-Timişoara-Arad-Nădlac, până la graniţa cu Ungaria. Actualul proiect al autostrăzii Piteşti-Sibiu, cel care era teoretic, pe coridorul IV paneuropean pare a fi abandonat, cel puţin pentru exerciţiul financiar 2014-2020, fiind înlocuit cu un drum expres. Motivația ar fi aceea că o viitoare autostradă prin Valea Prahovei ar fi mai utilă pentru România şi pentru că ar permite o conexiune între zona Moldovei şi Bucureşti, pe de o parte, şi zona Moldovei spre vestul ţării, pe de altă parte. În acest sens, în Masterplan apare o autostradă nouă: Braşov-Bacău, care are avea o lungime de 158 de kilometri şi un cost de circa 2 miliarde de euro. Consilierul județean Narcis Sofianu spune că este mult mai deranjat de acest proiect care nu se va mai materializa decât de faptul că propunerea partidului lor la funcția de președinte al României, Klaus Iohannis nu va ieși președinte. Indiferent de opinia electoratului, guvernul a refuzat să cofinanțeze acest proiect, optând pentru alte zone din țară.