O nouă rechemare a mașinilor Mercedes-Benz în România, de data aceasta pentru o posibilă defecțiune a casetei de direcție la modelul V-Class și corespondentul de marfă, Vito, a fost inițiată de importatorul Mercedes-Benz România.
Aproape 1.000 de automobile Mercedes Benz V-Class și Vito vor fi rechemate în service pentru o intervenție la caseta de direcție, anunță importatorul, printr-o notificare remisă ANPC. Potrivit fișei de rechemare, “la unele vehicule există posibilitatea ca șuruburile din aluminiu ale capacului carcasei casetei de direcție și șuruburile din aluminiu de la așa numitul Powerpack ar putea fi supuse coroziunii în urma expunerii acestora la pulverizări de apă combinată cu anumite săruri extrem de agresive utilizate în procesul de deszăpezire.”
Defecțiunea care a fost constatată la unele vehicule la nivel global se referă exact la aceste șuruburi, care țin caseta de direcție. Scenariu este unul destul de sumbru pentru orice conducător auto: ruperea șuruburilor poate conduce la anihilarea direcției asistate. Șoferul ar putea rămâne fără control al volanului în plină viteză sau pe viraje: “În cazul unei coroziuni avansate, ar putea fi afectată rezistența șuruburilor” și, mai departe, “în combinație cu suprasolicitarea prin vibrații în regim de rulare, nu ar putea fi exclusă ruperea unuia din șuruburile corodate. Dacă s-ar rupe toate cele 3 șuruburi de fixare ale Powerpack-uului, acesta s-ar putea desprinde de la caseta de direcție și prin urmare s-ar suspenda direcția asistată. În consecință, ar crește riscul de producere a unui accident.