Dinspre angajările în instituțiile publice, avem două vești: una bună și una rea. Vestea bună este că mai ies la pensie dintre angajații Consiliului Județean Argeș, dar vestea proastă este că vor fi numiți tot dintre activiștii vechii gărzi. Un exemplu în acest sens este și postul de secretar general al CJ Argeș, deținut de către Viorica Răducanu, care va rămâne vacant odată cu pensionarea acesteia. Ce atribuții are un secretar de județ? După cum scrie pe site-ul CJ Argeș, acesta este un fel de PR cu studii juridice.
Însă, după cum se zvonește, acesta nu va sta mult timp liber, ci va fi ocupat de către actualul director al Direcției pentru Protecția Copilului Argeș, Adrian Macovei. Iar locul acestuia, la conducerea instituției, va fi luat de către juristul Tatiana Eftimie.
Iată care sunt atribuțiile unui secretar de județ, așa cum le regăsim pe site-ul CJ Argeș:
Secretarul județului îndeplinește, în condițiile legii, următoarele competențe și atribuții:
Competențe:
– este funcționar public de conducere și are studii superioare juridice sau administrative. Secretarul județului se bucură de stabilitate în funcție, în condiţiile legii. El nu poate fi membru al vreunui partid politic sau al vreunei formațiuni politice, sub sancțiunea eliberării din funcție;
– coordonează activitatea Direcției Administrație Publică Comunități Locale din aparatul propriu de specialitate al consiliului județean, a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Argeș și a Serviciului Public Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor.
Atribuții:
a) avizează, pentru legalitate, dispozițiile președintelui consiliului județean, hotărârile consiliului județean;
b) participă obligatoriu la sedinţele consiliului judetean;
c) asigură gestionarea procedurilor administrative privind relația dintre consiliul județean și președintele acestuia, precum și intre aceștia și prefect;
d) organizează arhiva și evidența statistică a hotărârilor consiliului județean și a dispoziţiilor președintelui consiliului județean;
e) asigură transparența și comunicarea către autoritățile, instituțiile publice și persoanele interesate a actelor prevăzute la lit. a), in condițiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
f) asigură procedurile de convocare a consiliului județean, și efectuarea lucrărilor de secretariat, comunică ordinea de zi, întocmește procesul-verbal al sedinţelor consiliului județean și redactează hotărârile consiliului județean;
g) pregătește lucrările supuse dezbaterii consiliului județean și comisiilor de specialitate ale acestuia;
h) alte atribuții prevăzute de lege sau însărcinări date de consiliul județean sau de președintele consiliului județean, după caz.