- Înmatriculările au crescut în al treilea trimestru al anului cu 2,9 %, incluzând și mărcile Jinbei și Huasong, începând din 1 ianuarie 2018. Raportat la un perimetru echivalent cu cel din anul 2017, volumele de vânzări ale Groupe Renault s-au diminuat cu 1,7% pe o piață mondială care a înregistrat o scădere de 2,4 %.
- Cifra de afaceri a Grupului se ridică la 11 484 milioane de euro în acest trimestru (-6,0%). În condițiile unui curs de schimb și perimetru constante[1], scăderea ar fi fost de 1,4%.
- Grupul confirmă obiectivele stabilite pentru acest an.
REZULTATE COMERCIALE: ASPECTE SEMNIFICATIVE ÎN AL TREILEA TRIMESTRU
Înmatriculările mondiale (autoturisme + vehicule utilitare) ale Grupului Renault (incluzând mărcile Jinbei și Huasong, de la 1 ianuarie 2018) au crescut cu 2,9% în al treilea trimestru, într-o piață care a scăzut cu 2,4%. Cota de piață a crescut cu 0,2 puncte în comparație cu anul 2017, ajungând astfel la 4,0%.
În Europa, pe o piață care a crescut cu 8,6%, înmatriculările Grupului au avut o dinamică pozitivă de 0,8%, datorată în principal succesului modelelor din segmentul B (Clio, Captur) și din segmentul C (Mégane și Noul Duster). Pe segmentul vehiculelor electrice, vânzările ZOE au crescut cu 7%, iar cele ale Kangoo Z.E. s-au dublat.
În afara Europei, pe o piață care a scăzut cu 3%, Grupul a înregistrat o scădere de 2% a înmatriculărilor, incluzând aici și mărcile Jinbei et Huasong ( -10,4% exceptând Jinbei și Huasong).
În America Centrală și de Sud, înmatriculările Grupului au crescut cu 0,2% în ciuda declinului pieței argentiniene ( -24,9%). În Asia-Pacific, creșterea a fost de 72% incluzând și mărcile Jinbei și Huasong (-14,8% raportat la un perimetru echivalent cu cel din 2017).
Vânzările Grupului au încetinit în regiunile Africa – Orientul Mijlociu – India (-24,4%) și Eurasia (-5,6%). Regiunea Africa – Orientul Mijlociu – India a fost afectată în principal de scăderea cu 34,7 % a înmatriculărilor din India și de suspendarea activității Grupului în Iran. În Eurasia, volumul vânzărilor și-a continuat creșterea în Rusia(+5,0%), însă cele din Turcia s-au diminuat cu 52,5% pe fondul unei piețe în scădere cu 51,3%.
CIFRA DE AFACERI TRIMESTRIALĂ ÎN FIECARE SECTOR OPERAȚIONAL
În al treilea trimestru al anului 2018, cifra de afaceri a Grupului a fost de 11 484 milioane de euro (-6%). În condițiile unui curs de schimb și perimetru constante[2], scăderea cifrei de afaceri a Grupului este de 1,4%.
Începând de la 1 ianuarie 2018, Grupul a modificat alocarea subvențiilor pentru dobândă către sectoarele operaționale, fără ca aceasta să afecteze cifra de afaceri consolidată. În condițiile unei modalități de prezentare comparabile, cifra de afaceri a activității Automobile exceptând AVTOVAZ ar fi fost cu 142 milioane de euro mai mare (1,3 puncte), contrabalansată de o scădere echivalentă a cifrei de afaceri a activității de Finanțare a vânzărilor.
Cifra de afaceri a activității Automobile exceptând AVTOVAZ a fost de 10 057 milioane de euro, în scădere cu 8,4%. Pe lângă efectul negativ de 1,3 puncte menționat mai sus, cifra de afaceri a fost afectată de puternica devalorizare a principalelor monede ale Grupului (peso-ul argentinian, real-ul brazilian, lira turcească, rubla rusească), care a produs un efect negativ al cursului de schimb de 4,0 puncte. Politica de creștere a prețurilor aplicată în special în aceste țări a permis obținerea unui efect pozitiv de 1,6 puncte. Efectul de volum a avut un impact de -2,6 puncte, antrenat în special de declinul pieței turcești și argentiniene și de vânzarea la prețuri speciale a vehiculelor aflate în stocul concesionarilor în al treilea trimestru. În fine, diminuarea vânzărilor către parteneri a avut un impact de -3,3 puncte asupra cifrei de afaceri din cauza sistării livrărilor către Iran, cererii mai mici de motoare diesel și scăderii producției pentru Nissan.
Activitatea de Finanțare a vânzărilor (RCI Banque) a obținut în trimestrul al treilea o cifră de afaceri de 800 milioane de euro, în creștere cu 31,1% în comparație cu anul 2017. Fără impactul schimbării modalității de contabilizare menționat mai sus, creșterea ar fi fost de 7,9%. Numărul noilor contracte de finanțare s-a diminuat cu 2,5%, în special ca urmare a activității mai reduse din Turcia și Argentina. Media activelor productive a crescut cu 12,9% ajungând la 45,3 miliarde de euro.
Contribuția AVTOVAZ la cifra de afaceri a Grupului a fost de 627 milioane de euro în acest trimestru, în scădere cu 1,1%, luând în calcul și efectul negativ al cursului de schimb care ar fi fost de -79 milioane de euro. În condițiile unui curs de schimb comparabil, cifra de afaceri ar fi înregistrat o creștere de 11,4%.
PERSPECTIVE PENTRU 2018
Se estimează că piața mondială va avea o creștere de 2% în comparație cu anul 2017 (estimarea anterioară + 3%). Piața europeană ar urma să crească cu peste 1,5% (în comparație cu 1,5% potrivit estimărilor anterioare), cu o evoluție pozitivă de peste 4% (comparativ cu +2% ) în Franța.
În afara Europei, se estimează că piața din Brazilia va avea o creștere de 10%, iar cea din Rusia de peste de 10%.
Pentru piața din China estimarea de creștere este de 2% (comparativ cu +5%) și pentru cea din India de 8%.
În acest context, Grupul Renault confirmă obiectivele stabilite:
– creșterea cifrei de afaceri (raportat la un curs de schimb și perimetru constante[3])*,
– menținerea marjei operaționale a Grupului peste 6,0%*,
– generarea unui free cash-flow operațional pozitiv din activitatea Automobile.
* fără impactul IFRS 15
Cifra de afaceri consolidată a Groupe Renault
(milioane euro) | 2018 | 2017 | Variație 2018/2017 |
Trimestrul I | |||
Automobile în afara AVTOVAZ | 11 646 | 11 939 | -2,5% |
Finanțare vânzări | 793 | 621 | +27,7% |
AVTOVAZ | 716 | 569 | +25,8% |
Total | 13 155 | 13 129 | +0,2% |
Trimestrul II | |||
Automobile în afara AVTOVAZ | 15 221 | 15 056 | +1,1% |
Finanțare vânzări | 820 | 630 | +30,2% |
AVTOVAZ | 761 | 722 | +5,4% |
Total | 16 802 | 16 408 | +2,4% |
Trimestrul III | |||
Automobile în afara AVTOVAZ | 10 057 | 10 974 | -8,4% |
Finanțare vânzări | 800 | 610 | +31,1% |
AVTOVAZ | 627 | 634 | -1,1% |
Total | 11 484 | 12 218 | -6,0% |
9 luni | |||
Automobile în afara AVTOVAZ | 36 924 | 37 969 | -2,8% |
Finanțare vânzări | 2 413 | 1 861 | +29,7% |
AVTOVAZ | 2 104 | 1 925 | +9,3% |
Total | 41 441 | 41 755 | -0,8% |
Total înmatriculări Groupe VP (autoturisme0 +VU (vehicule utilitare), pe regiuni
Trimestrul III | Cumul sfârșit Septembrie | |||||
2018 | 2017 | % variație | 2018 | 2017 | % variatie | |
Franța | 142 320 | 130 896 | 8,7% | 531 536 | 498 898 | 6,5% |
Europe (în afara Franței) | 289 332 | 266 490 | 8,6% | 971 200 | 924 046 | 5,1% |
Total Franța + Europa | 431 652 | 397 386 | 8,6% | 1 502 736 | 1 422 944 | 5,6% |
Africa Orientul Mijlociu India | 97 101 | 128 503 | -24,4% | 348 544 | 380 234 | -8,3% |
Eurasia | 174 710 | 185 153 | -5,6% | 546 469 | 508 204 | 7,5% |
America Centrală și de Sud | 110 709 | 110 523 | 0,2% | 325 074 | 292 115 | 11,3% |
Asia Pacific | 77 367 | 44 981 | 72,0% | 247 695 | 145 446 | 70,3% |
Total în afara Franței + Europa | 459 887 | 469 160 | -2,0% | 1 467 782 | 1 325 999 | 10,7% |
Internațional | 891 539 | 866 546 | 2,9% | 2 970 518 | 2 748 943 | 8,1% |
Total înmatriculări pe mărci
Trimestrul III | Cumul sfârsit Septembrie | ||||||
2018 | 2017 | % variatie | 2018 | 2017 | % variatie | ||
RENAULT | |||||||
VP | 491 705 | 516 394 | -4,8% | 1 667 030 | 1 660 735 | 0,4% | |
VU | 86 823 | 89 598 | -3,1% | 301 305 | 291 145 | 3,5% | |
VP+VU | 578 528 | 605 992 | -4,5% | 1 968 335 | 1 951 880 | 0,8% | |
RENAULT SAMSUNG MOTORS | |||||||
VP | 20 218 | 22 137 | -8,7% | 58 798 | 74 913 | -21,5% | |
DACIA | |||||||
VP | 141 694 | 140 918 | 0,6% | 496 857 | 451 569 | 10,0% | |
VU | 10 387 | 10 018 | 3,7% | 33 439 | 32 730 | 2,2% | |
VP+VU | 152 081 | 150 936 | 0,8% | 530 296 | 484 299 | 9,5% | |
LADA | |||||||
VP | 97 103 | 85 331 | 13,8% | 276 842 | 230 163 | 20,3% | |
VU | 3 185 | 2 150 | 48,1% | 9 919 | 7 688 | 29,0% | |
VP+VU | 100 288 | 87 481 | 14,6% | 286 761 | 237 851 | 20,6% | |
ALPINE | |||||||
VP | 751 | 1 388 | |||||
JINBEI&HUASONG | |||||||
VP | 1 892 | 10 549 | |||||
VU | 37 781 | 114 391 | |||||
VP+VU | 39 673 | 124 940 | |||||
GROUPE RENAULT | |||||||
VP | 753 363 | 764 780 | -1,5% | 2 511 464 | 2 417 380 | 3,9% | |
VU | 138 176 | 101 766 | 35,8% | 459 054 | 331 563 | 38,5% | |
VP+VU | 891 539 | 866 546 | 2,9% | 2 970 518 | 2 748 943 | 8,1% | |
15 piețe principale ale Groupe Renault la sfârșitul lunii septembrie 2018
Cumul 9 luni 2018 | Volume* | Cotă de piață | |
(unități) | VP+VU (%) | ||
1 | FRANTA | 531 536 | 26,59 |
2 | RUSIA | 362 423 | 27,93 |
3 | GERMANIA | 188 397 | 6,54 |
4 | CHINA | 167 908 | 0,86 |
5 | ITALIA | 161 267 | 9,98 |
6 | BRAZILIA | 152 235 | 8,56 |
7 | SPANIA+CANARIES | 147 406 | 12,24 |
8 | ARGENTINA | 96 938 | 14,66 |
9 | IRAN | 96 000 | 10,00 |
10 | TURCIA | 88 677 | 19,13 |
11 | REGATUL UNIT | 80 719 | 3,68 |
12 | BELGIA+LUXEMBURG | 72 378 | 12,81 |
13 | COREEA DU SUD | 62 343 | 4,77 |
14 | INDIA | 61 905 | 2,04 |
15 | MAROC | 54 958 | 43,00 |
* Immatriculari, fara Twizy