Dacia, cea mai mare creștere a unei mărci de volum pe piața germană în mai 2023
Marca Dacia a înregistrat în luna trecută cea mai mare creștere a unui brand de volum de pe piața germană, arată datele Autorității Federale pentru Transport (KBA).
Conform raportului KBA pentru luna mai, „dintre producătorii de volum, Dacia a înregistrat cea mai mare creștere, 56,3%, față de aceeași lună a anului trecut, cota de piață fiind de 2,3%”. Conform datelor autorității germane, în cea mai puternică piață auto europeană au fost comercializate luna trecută 5.658 de mașini Dacia, în creștere cu 56,3% față de luna mai a anului 2022. De asemenea, valoarea cumulată a înmatriculărilor Dacia din primele cinci luni ale acestui an a atins 26.523 de unități, în creștere cu 39%.
Vânzările mărcii Dacia pe piața din Germania au fost, în acest an, aproape egale cu cele ale mărcilor Kia (26.931 de unități) și Tesla (28.340 de unități) și peste cele ale Renault (23.200 de unități), Peugeot (18.685 de unități), Mazda (18.250 de unități), Mini (17.116 unități).
Creșterea Dacia este cu atât mai importantă cu cât ea depășește majorarea medie a pieței (10,2%), marca românească aparținând grupului Renault majorându-și astfel cota de piață până la 2,4%.