Dacia Bigster intră în producţie spre final de 2024
Dacia a demarat deja livrările noului Duster III, odată ce vechea generaţie a ieşit din producţie în iunie, iar uzina de la Mioveni începe pregătirile pentru Bigster, primul SUV compact din gama constructorului.
„Lucrăm acum la pregătirile pentru Bigster. Vom avea primele prototipuri în producţie la final de 2024, început de 2025, iar în prima jumătate din 2025 începe producţia de serie. Mai departe, următoarea generaţie de Sandero va veni undeva în 2027-2028“, a spus Mihai Bordeanu (foto), managing director, Dacia Brand South Eastern Europe & country head România.
Miza lansării lui Bigster în producţie reprezintă şi creşterea accelerată a businessului Renault din România, maşina fiind dintr-un segment superior, va avea cel mai mare preţ mediu din gamă, iar acesta va genera venituri suplimentare companiei. Spre exemplu, anul trecut Automobile Dacia a rulat afaceri de 5,25 mld. euro cu o producţie de 322.000 de maşini.
Chiar dacă businessul a ajuns la maxim istoric, producţia este sub cea din 2019, când uzina a lucrat la aproape capacitate maximă, cu aproape 350.000 de maşini asamblate.
În ceea ce priveşte producţia uzinei de la Mioveni, lansarea în producţie a noului Duster III va susţine volumele din acest an, chiar dacă nu vor urca la 350.000 de unităţi, cât este capacitatea maximă.
„La şase luni deja avem o creştere de producţie, iar per total în 2024 ne vom apropia de capacitatea maximă. Mai mult, în vânzări, la 6 luni, avem un nou lider – Duster a depăşit pe plan local Loganul la vânzări. Pentru 2025 vom realiza bugetul după ce se termină vara. Avem elemente atât care ne fac sa fim optimişti, cât şi unele care ne fac să fim pesimişti, în ceea ce priveşte piaţa din România. Încă sunt bani din PNRR de cheltuit, România este într-o zonă geostrategică“, a explicat directorul Dacia.
În ceea ce priveşte evoluţia viitoare, Dacia ar putea paria pe motoare cu combustibili sintetici în viitor, după 2035 când Comisia Europeană a stabilit că vor fi oprite vânzările de maşini noi care utiliează combustibili fosili.
„Un astfel de motor care să utilizeze combustibil sintetic este pe agenda Grupului. De aceea şi Dacia Sandrider care concurează la Dakar foloseşte acest combustibil, iar în compania Horse alături de Renault şi Geely a intrat şi Aramco. Aşteptăm acum un Renault care să folosească e-fuel, după care vom vedea“, a conchis Mihai Bordeanu, conform zf.ro.