Salariul minim brut pe economie creşte cu 31%, de la 1 ianuarie 2018, de la 1.450 de lei, la 1.900 de lei, dacă propunerea prezentată, în primă lectură, la Guvern, de ministrul Muncii, Lia Olguţa Vasilescu, va fi şi aprobată de Executiv. Vestea proastă pentru şoferi este că, de la aceeaşi dată, creşte şi cuantumul amenzilor de circulaţie, tot cu 31%.
Majorarea salariului minim aduce după sine şi o creştrere cuantumului amenzilor rutiere. Potrivit articolului 98 din Codul Rutier, amenzile contravenţionale se stabilesc pe clase, în funcţie de numărul de puncte amendă aplicate. Un punct-amendă reprezintă, valoric, 10% din salariul minim brut pe economie, deci o creştere a acestui indicator aduce cu sine o creştere a amenzilor. Aşadar, valoarea unui punct-amendă va ajunge la 190 de lei, de la 1 ianuarie 2018.
Cele mai mici amenzi, cele aplicabile clasei I de sancţiuni, ca vorbitul la telefon, faptul că nu aţi semnalizat, sau nepurtarea centurii de siguranţă, ajung la 570 de lei (2 sau 3 puncte amendă).
Iată care sunt clasele de sancţiuni şi amenzile, potrivit Codului Rutier:
clasa I: 2 sau 3 puncte-amenda;
clasa a II-a: 4 sau 5 puncte-amenda;
clasa a III-a: de la 6 la 8 puncte-amenda;
clasa a IV-a: de la 9 la 20 puncte-amenda;
clasa a V-a: de la 21 la 100 puncte-amenda (doar pentru persoane juridice).







