Cătălin Gherzan: Restructurarea CFR făcută pe genunchi ar pune în pericol întreg sistemul feroviar
Ministerul Finanțelor, condus de Marcel Boloș, este direct responsabil pentru protestele din domeniul feroviar.
”Problema este neaprobarea de către Ministerul Finanțelor a bugetelor de venituri și cheltuieli pentru 2023 la CFR Călători și CFR Infrastructură, în pofida discuțiilor și solicitărilor repetate.
Ministerul condiționează aprobarea bugetelor de realizarea unei restructurări ample a companiilor până la finalul anului.
O astfel de restructurare, făcută pe genunchi, ar pune în pericol grav funcționarea trenurilor și întreținerea infrastructurii de transport și implicit siguranța călătorilor.
Încăpățânarea ministrului poate determina o grevă care să coste România mai mult decât economiile rezultate din restructurarea celor două companii.
Nu se poate vorbi de o eficientizare la CFR-urilor fără trenuri noi (aflate în procedură de achiziție și care vor veni treptat de la sfârșitul acestui an) și un program de modernizare care nu poate fi implementat decât în paralel, menținând în funcțiune actualul material rulant, dar și actuala infrastructură până se ajunge la standardele necesare.”, transmite Cătălin Gherzan.