Cătălin Gherzan: „Comunicarea dezastruoasă, principala cauză a eșecului campaniei de vaccinare”
Chiar dacă prioritare sunt veștile de pe frontul din Ucraina, mai răzbat la noi știri cum că ne așteaptă un nou val Covid. În acest context, revine în actualitate campania de vaccinare anti-Covid care, însă, la noi a fost un eșec. Conform unui studiu recent, România este țara din Uniunea Europeană cu cel mai mare procent din populație (75%) care consideră că autoritățile publice nu sunt suficient de transparente cu privire la vaccinurile anti-COVID-19. Interesant este că, deși 64% dintre românii care au răspuns la sondajul UE s-au încadrat în grupul pro-vaccinare, datele oficiale arată că, în realitate, doar 42% s-au și vaccinat împotriva bolii COVID. „O explicație a eșecului campaniei de vaccinare este încrederea scăzută în autorități și în datele comunicate de acestea. Mai exact, 75% dintre românii care au participat la acest sondaj european au spus că „autoritățile publice nu sunt suficient de transparente cu privire la vaccinurile COVID-19”. Printre motivele care au contribuit cel mai mult la decizia de vaccinare a celor din grupul pro-vaccinare se numără protecția pe care vaccinurile o oferă față de formele severe, spitalizare și deces. Iar motivul principal invocat de cei din grupul ezitant și de antivacciniști a fost că, până în acest moment, vaccinurile anti-COVID „nu au fost testate suficient”. Un alt motiv pentru refuzul vaccinării anti-COVID a fost teama de „posibilele efecte secundare ale vaccinurilor anti-COVID-19”, dar și opinia că vaccinurile existente nu sunt eficiente. Așadar, sunt slabe speranțe ca o altă campanie de vaccinare să aibă succes la noi. Mai bine s-ar axa autoritățile pe măsurile de profilaxie!”, spune Cătălin Gherzan.