PRO România împreună cu alți membri ai opoziției a depus astăzi, 20 mai, o moțiune simplă îndreptată împotrivaministrului Educației, Monica Anisie.
Sub titlul ”Pas cu pas am ajuns în colaps educațional – PNL a creat România NeEducată”, documentul prezintă în detaliusituațiile care au compromis dreptul la educație pentru mulțielevi, în perioada coronacrizei.
”Constituția spune că învățământul este gratuit în România. Această criză ne-a dovedit că nu e. Pentru jumătate dintre elevinu a fost asigurat dreptul la educație, pe fondul lipseiinfrastructurii, în contextul în care bugetul alocat pentruEducație și Cercetare, anul acesta, este de 3,4% din PIB, iarimplementarea programului care trebuia să asigure tuturorelevilor accesul la tehnologie a rămas o nebuloasă. Vă amintițică la preluarea mandatului s-a spus că n-am avea ce face cu un buget de 6% din PIB pentru Educație? Iată la ce s-a ajuns!”,spune liderul PRO România Argeș, Bogdan Ivan.
„O totală lipsă de viziune”.
PRO România taxează nepăsarea și incompetența dovedite, pas cu pas, de ministrul Educației și Cercetării, de la preluareamandatului, aspecte care au culminat în perioada coronacrizei.
”Este șocant cât de neprofesionist a fost condus în ultimele douăluni învățământul românesc. În această situația de criză, unadevărat ministru al Educației și-ar fi scos în evidență abilitățilede leader și competențele de manager. N-a fost cazul! Am văzutbâlbâieli, răzgândeli neargumentate, declarații contradictorii ale tuturor reprezentanților guvernamentali, lipsă de înțelegere a riscurilor sistemului și o totală lipsă de viziune”, explică liderulPRO România Argeș Bogdan Ivan.
Concret, inițiatorii semnalează și sancționează faptul că:
– Nu au fost comunicate în timp util scenariile și măsurile avuteîn vedere de minister, în contextul pandemiei de coronavirus;
– Nu au fost comunicate nici măcar acum variantele de metodologii pentru examenele din anii terminali;
– Nu au fost comunicate în timp util procedurile pentruconcursurile de titularizare și definitivat;
– Nu au fost comunicate graficul și modalitatea în care se vor daprobele de aptitudini pentru admiterea în unitățile de învățământvocațional;
– Nu au fost comunicate posibile scenarii pentru încheiereaanului școlar;
– Nu a fost elaborată o procedură de lucru la domiciliu pentrucadrele didactice, pentru personalul didactic auxiliar, pentrudirectori, inspectori școlari și pentru personalul nedidactic.
– Nu a fost implementat și actualizat programul Euro 200, astfelîncât toți elevii să aibă la dispoziție un computer, laptop sautabletă pentru continuarea studiilor.
– Nu a existat niciun fel de coerență cu privire la stabilirea unuicalendar pentru începutul de an școlar, nici pentru grădinițe șinici pentru școli.
Textul moțiunii face referire la eșecurile ministruluiEducației atât pe perioada stării de urgență, cât și înainte.
”Doamnă ministru, mai avem nevoie de profesori? Până mai ierinu se știa când se va da concursul pentru titularizare pentru cănu v-ați gândit ce vor face miile de absolvenți care s-au pregătitpentru concursul de titularizare și pentru definitivare înînvățământ. Vor reuși să-și găsească aici, în România, locul de muncă pentru care s-au pregătit? Sau vor fi nevoiți să plece înstrăinătate, ca mulți alți români, să îngroașe rândurile experțilorpe care România i-a exportat în ultimii ani? Vorbim de mii de absolvenți, viitori profesori, care nu au putut face nicio predicțiepentru viitorul lor profesional. Adevărul este, doamnă ministru, că ați reușit să bulversați toți actorii sistemului de învățământ: elevi, părinți și profesori!”, au sancționat inițiatorii.
PRO România reamintește faptul că opoziția a venit cu măsuriconcrete pentru combaterea efectelor coronacrizei, încă de la începutul lunii martie. Soluțiile prezentate de inițiatorii moțiuniiau fost întotdeauna bazate pe prevenție și construcție, nu pereduceri de venituri sau personal, așa cum a intenționatGuvernul PNL.