Vânzările de autovehicule în România au crescut, în 2018, cu circa 20%, faţă de anul anterior, până la 187.276 de unităţi, dintre acestea 158.268 de unităţi fiind autoturisme, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).
Datele centralizate de asociaţia de profil arată că, în 2018, au fost livrate 187.276 unităţi, în creştere cu 19,6%, comparativ cu anul 2017, iar dintre acestea 158.268 au fost autoturisme, echivalentul unui salt de 21,4% faţă de anul anterior, şi 29.008 autovehicule comerciale (+11,1%).
Topul pe mărci (autoturisme plus autovehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 54.593 unităţi, urmată de Volkswagen (16.459), Renault (14.853), Ford (13.957) şi Skoda (13.185).
În cazul autoturismelor, ierarhia este condusă tot de Dacia, cu 51.242 unităţi (32,4% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 29,4% faţă de anul 2017), urmată de Volkswagen cu (14.601 unităţi şi 9,2% cotă de piaţă), Skoda (13.185 unităţi, 8,3% din total piaţă), Renault (12.523 unităţi, 7,9% din total piaţă) şi Ford (9.503 unităţi şi 6% cotă de piaţă).
De asemenea, pe modele, la finalul anului 2018, Dacia Logan continua să înregistreze cel mai mare volum de vânzări, respectiv 21.154 unităţi, urmată de Dacia Duster, cu 12.938 unităţi, Dacia Sandero (10.218), Skoda Octavia (5.466) şi Renault Clio (5.394).
În funcţie de culoarea preferată, alb şi gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând, pe ansamblul celor 12 luni din 2018, o pondere de 28,9%, respectiv 23,2% din totalul preferinţelor. Urmează albastru, cu 17,4%, şi negru – cu 9,4%.