Transfăgărăşanul este cunoscut şi pentru Lacul Vidraru pe lângă care trece, dar şi pentru cabana Bâlea şi lacul cu acelaşi nume. Dar mai este cunoscut şi pentru faptul că cei de la Top Gear BBC au venit şi au filmat aici un episod special, în care lăudau şoseaua românească şi o catalogau drept unul din cele mai bune drumuri din lume. Şi, spre fericirea şoferilor iubitori de natură şi peisaje sălbatice, Transfăgărăşanul este de acum deschis oficial. Adică, poate fi traversat fără probleme de la un capăt în celălalt, cu automobilul.
Însă, cu Transalpina este altă poveste. Este un drum mai vechi decât Transfăgărăşanul, realizat la cererea Regelui Carol II şi reconstruit de nemţi în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial. Tocmai de aceea i se mai spune şi Drumul Regelui. Transalpina are o lungime de 148 de kilometri şi leagă localitatea Novaci de oraşul Sebeş. Transalpina a început să fie asfaltată în 2007, însă nu a fost finalizată nici până în ziua de azi.Transalpina este un drum închis pentru că nu există parapeţi de protecţie şi nici semne de circulaţie sau marcaje pentru circulaţia pe timp de noapte. Cu alte cuvinte, este un adevărat pericol să circuli pe Transalpina noaptea, ba chiar şi ziua, când se poate lăsa ceaţa oricând. Oficial, Transalpina nu a fost niciodată o şosea deschisă oficial, cu toate aprobările obţinute. De când a fost finalizată parţial, Transalpina a fost o şosea închisă circulaţiei, în acte, dar deschisă publicului iubitor de senzaţii tari. Aceeaşi poveste este şi acum.