Prefectul Mihai Oprescu a vorbit ieri în cadrul conferinței de presă despre obiectivele pe care instituţia sa şi le-a impus, pe termen scurt şi mediu.
„În ceea ce priveşte bilanţul pentru anul care s-a încheiat, până la finalul acestei luni am cerut tuturor şefilor de serviciu şi de compartimente din instituţie să întocmească un raport şi o evaluare a activităţii instituţionale, putând atunci să va fac cunoscute toate realizările dar şi punctele pe care trebuie să le îmbunătăţim la nivelul Instituţiei Prefectului.
* În ceea ce priveşte obiectivele pentru acest an, pe termen scurt şi mediu, atât eu cât şi aparatul de lucru din Prefectura, urmărim continuarea activităţilor şi proiectelor începute în 2014:
– cel mai important obiectiv este acela al finalizării inventarierii terenurilor în baza Legii 165/2013, termenul de ducere la îndeplinire a obligaţiilor ce decurg din această fiind luna martie a acestui an. În acest sens, începând de ieri, 5 ianuarie, până la finalul acestei săptămâni, derulăm o serie de întâlniri aplicate cu primarii şi responsabilii cu fondul funciar de la nivelul primăriilor, întâlniri în care specialiştii din cadrul OCPI Argeş şi ai Instituţiei Prefectului le oferă sprijinul necesar şi a răspund întrebărilor şi problemelor apărute pe parcursul inventarierii.
Totodată, că un lucru îmbucurător şi care sper că îi va motiva în activitatea dumnealor, i-am înştiinţat de faptul că Oficiul Judeţean de Cadastru Argeş va începe în cel mai scurt timp acordarea sumelor pentru plata specialiştilor în expertiză topografică, plata către primarii făcându-se prioritar, evident, în ordinea celor care au terminat inventarierea;
– ne exprimăm dorinţa că până la finalul acestei luni toate ajutoarele alimentare distribuite prin programul POAD să ajungă la beneficiarii lor, în acest sens, chiar ieri în judeţul Argeş sosind transporturi în 41 de localităţi;
– şi în acest an vom fi parteneri strategici în cadrul proiectului INTEGRO– modele integrate de intervenţie pentru incluziune socială şi ocupare”, finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, în care, pentru o perioada de implementare de 16 luni, Instituţia Prefectului va asigura consultanţă în implementarea politicilor guvernamentale în domeniul minorităţii rome, lucru care va sprijini atingerea obiectivelor de formare a grupului ţintă al proiectului format din 688 de romi din regiunea Sud Muntenia şi Regiunea Centru (judeţele Argeş, Dâmboviţa, Albă şi Mureş);
– ne-am propus continuarea activităţilor tematice de control în comisii mixte (controale privind protejarea patrimoniului forestier, controale privind activitatea de gestionare a depozitelor de deşeuri periculoase, acţiuni de îndrumare şi control la nivelul primăriilor- pe linie de legalitate, fond funciar);
– vor continua întâlnirile cu secretarii de judeţ- după cum va amintiţi, anul trecut au avut loc astfel de întâlniri găsite extrem de utile de către secretarii tuturor primăriilor din judeţ, în cadrul lor fiind prezentate şi dezbătute problematicile cu care aceştia se confruntă;
– vor continua seriile de examinări practice pentru obţinerea permisului auto în Curtea de Argeş şi Câmpulung, căutând posibilitatea susţinerii lor săptămânale şi nu bilunare, aşa cum se întâmplă în acest moment.
* Pe termen lung şi aş putea spune permanent, pentru anul 2015 am căutat să împart obiectivele şi sarcinile noastre în câteva mari puncte:
1. în primul şi cel mai important rând, legătură directă, imediată şi neîngrădită cu toţi cetăţenii care se adresează instituţiei noastre, asigurându-i pe argeşeni că şi în acest an ne vom apleca spre soluţionarea problemelor pe care aceştia ni le prezintă la audienţe, în petiţii şi vom lua act şi măsuri pentru toate situaţiile sociale care se pot transformă în probleme (va amintesc aici de Comitetele locale de combatere a bolilor, controale în grădiniţe şi creşe, controale în târgurile de animale)
2. Implementarea la nivel judeţean a Programului de guvernare 2013-2016, că reprezentanţi ai Guvernului în judeţul Argeş, ne vom asigura de ducerea la îndeplinire a tuturor obligaţiilor care revin din acesta, pe toate palierele sale: agricultură, atragerea fondurilor europene, domeniul social, economic, educaţie şi sănătate;
3. De asemena, şi la fel de important, reamintesc de rolul prefectului şi al
Instituţiei Prefectului în gestionarea situaţiilor de urgenţă în calitate de şef al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă.
Ştim cu toţii că anul 2014 nu a fost unul uşor din acest punct de vedere, iar primăvară şi vara care au trecut au stat sub semnul inundaţiilor cu efecte dintre cele mai nefaste- de la cele directe, care au afectat vieţile şi gospodăriile cetăţenilor, la cele care au distrus şi avariat obiective de infrastructra şi culturi agricole. Din acest punct de vedere, consider că la nivelul judeţului nostru toate instituţiile s-au implicat şi au limit pe cât de mult s-a putut din aceste efecte, în plus, amintesc aici de demersul făcut împreună cu Consiliul Judeţean Argeş prin care din fonduri ale statului am primit pentru judeţul Argeş 22.639.000 lei pentru refacerea obiectivelor (drumuri judeţene, drumuri comunale, poduri şi podeţe, alte obiective). Reamintesc totodată şi de sumele alocate pentru Administraţia Bazinală Argeş Vedea în vederea amenjarii răului Argeş, zona Prundu Mic în valoare de 2.900.000 lei.
4. Un alt obiectiv propus este acela al creşterii relaţionării şi colaborării cu
Instituţiile publice deconcentrate din judeţ, semnal pe care l-aţi tras şi dumneavoastră în cursul anului trecut, în 2015 dorind să implic mult mai mult deconcentratele în proiecte şi parteneriate pentru implementarea politicilor publice, în acest sens aşteptând propuneri chiar din partea şefilor de deconcentrate.
5. Vom continua şi îmbunătăţi activitatea tuturor Comisiilor şi Comitetelor
întrunite la nivelul Instituţiei Prefectului, mă refer aici la:
şedinţele Colegiului prefectural- care vor păstra aceeaşi manieră de abordare concisă şi de interes pentru cei care participa, vizând şi organizarea lor în teritoriu, aşa cum am procedat şi în anul care a trecut;
Comisia de Dialog Social- dorind să menţinem şi să îmbunătăţim în acest fel relaţia partener social- fie că este public sau privat,- sindicat-instituţie publică;
Comitetul Consultativ pentru Problemele Persoanelor Vârstnice, şedinţe care, la solicitarea asociaţiilor de pensionari, se vor ţine în continuare lunar, aducând pe ordinea de zi problematici pe care membrii acestora le consideră de actualitate şi de interes;
Comisia Judeţeană de Fond Funciar
Iar, ca element de noutate pentru acest an, vom reactiva şi organiza cel puţin o întrunire a Grupului de Lucru Mixt pentru Problemele Rromilor, Comisiei Judeţene în Domeniul Egalităţii de Şanse, Consiliului Consultativ Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor. Scopul este acela de a prelua problematicile specifice, punerea lor la masă discuţiilor interinstituţionale şi găsirea de soluţii.