Digitalizarea şi apariţia roboţilor bancari modifică strategiile de dezvoltare ale băncilor comerciale. BRD are deja o strategie care prevede restructurarea a 700 de salariaţi în următoarea perioadă, după cum ne-a declarat Constantin Paraschiv, preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Asigurări şi Bănci (FSAB).
Nici celălalte bănci nu sunt străine de acest fenomen, chiar dacă încearcă să găsească soluţii de reconversie profesională.
Banca Română de Dezvoltare, care a înregistrat cel mai mare profit din sistemul bancar în 2017, are gata o strategie de dezvoltare pentru următorii ani. Conform acesteia (din câte ştim nu a fost încă semnată de board-ul băncii mamă şi de aceea nu este încă publică), „cel puţin 10% din angajaţii băncii, circa 700 de bancheri, ar trebui să fie restructuraţi în maximum trei ani. Dar părerea mea este ca restructurarea se va face mai devreme de trei ani. Totuşi, şi BRD caută soluţii de relocare sau reconversie profesională pentru proprii angajaţi”, a declarat Constantin Paraschiv.
Liderul sinidcal arată că federeaţia pe care o conduce va demara din luna mai negocierea contractului colectiv la nivel de ramură.
BCR are la rândul său o strategie în curs de finalizare, bazată deocamdată pe identificarea metodelor de recalificare a angajaţilor din unităţile care vor deveni sucursale cashless şi nu vor mai avea nevoie de angajaţi. La începutul anului, BCR anunţa că transformă 28 de sucursale din întreaga ţară în unităţi de tip „cashless” care vor derula operaţiuni în regim electronic, fără casierii.v Reţeaua BCR va dispune, astfel, de 41 de sucursale „cashless”, iar numărul acestora va creşte până la 125 pe parcursul anului 2018. Totodată, BCR va deschide, în acest an, 7 sucursale noi de tip Centru de Dialog Financiar, iar alte 58 vor fi modernizate, în baza unei investiţii totale de peste 50 de milioane de euro în următorii doi ani.
Raiffeisen Bank „a găsit, se pare soluţii de transfer a angajaţilor în alte locaţii în aşa fel încât să nu fie nevoie de mari restructurări de personal. Dar zvonurile despre restructurări persistă la nivelul întregului sistem bancar”, precizează Paraschiv. Raiffeisen Bank deţine peste 450 de agenţii şi 170 de maşini multifuncţionale (la care se pot efectua o multitudine de tipuri de plăţi, depuneri de numerar, etc.